
W trakcie melodii dzieci mną kartkę w kulę ( można się z nią pobawić w różny sposób). Potem z 1⁄4 kartki wykonują ogon (mnąc kartkę wzdłuż). Łapy dzieci starsze wycinają same, młodszym dajemy gotowe, wycięte przez nauczyciela.
W tej pracy dzieci mają za zadanie zbudować z jednakowych, papierowych „klocków” dwie, stojące obok siebie wieże Kościoła Mariackiego w Krakowie – większą i mniejszą.
Pantofelek wycinamy według szablonu z kolorowego bloku technicznego, następnie ozdabiamy go (można kolorować, malować, naklejać elementy z błyszczącego papieru lub kawałków koronki, tworzyć kwiaty z bibuły, kokardy, używać ozdobnych guzików itp.).

Dzieci wycinają najpierw prostokątny kształt z tektury falistej. Kolejną czynnością będzie rozsmarowanie na nim kolorowej plasteliny - na magicznym kocu powstaną wzorzyste kształty, imitujące perskie hafty.

Symbol Warszawy dzieci wykonują wycinając najpierw duże i małe koła z gazety i papieru kolorowego, a następnie przyklejając je do kolorowej kartki papieru. Jako tułów posłuży koło zagięte z dwóch stron – po bokach.
Wychowawca przygotowuje tekturowy wzór kapelusza. Dzieci przykładają go do kartki białego papieru i obrysowują. Teraz podopieczni wkładają po kolei pod kartkę plastikową siatkę, guziki, kawałki tektury falistej, tekturowego talerzyka itp. po czym odbijają ich wzór na powierzchni kartki, mocno pocierając ją kredką.
Aby stworzyć mroczne zamczysko, dzieci potrzebować będą kartki, która zostanie ponacinana w dwóch równoległych miejscach na dole i czterech u góry.
Pragnąc wykonać papierowego lajkonika nauczyciel powinien najpierw narysować ołówkiem jego kształt na tekturce. Wychowawca wycina następnie postać wzdłuż konturów i daje szablon dziecku.